luni, 17 aprilie 2017

Iepurașul, drogurile și marketingul

M-a enervat teribil, de Paște, întrebarea "Și ce ți-a adus Iepurașul?" (Bine, mă enervează îngrozitor "tradiția românească milenară" cu Iepurașul. Dar ce conteaza? Bani să iasă!)

Băi români, pe bune?! Aștept cu ochii dați peste cap să purcedem și la o vânătoare de ouă și putem să uităm liniștiți de Isus, care era și el pe acolo. 
Mă scuzaț', mintea mea (de) blondă nu pricepe cum face românul să asorteze minciuna, de sorginte păgână, cu Iepurașu care vine și aduce un potop de cadouri, dacă ești cuminte, cu smerenia statului la rând în dimineața primei zile de Paște, să luăm "păștițe". Păi normal că vom crește copii mai atrași de marketingul Iepurașului decât de marketingul horror al Bisericii, cu al ei Isus bătut, răstignit și omorât în chinuri. Care apoi învie...Iepuraș-coconaș cu cadouri versus Isus mort și înviat. Ia ziceți, copii!

Cel mult, cel mult avem o imagine mai hippie a lui Isus, un tip simplu, fără cadouri, fără măcar o sanie, acolo, dar călare pe un asin, care ne mai și îndemna la peace&love, zero concurență. Total demodat! În stilul hippie, mai că ne-ar veni să ne oprim puțin din alergătura de "sărbători", să-l întrebăm ce a prizat.

Apropo's de prizat (și pentru că, deși nu sunt religioasă, nu vreau să bagatelizez mesajul pacifist al lui Isus și renașterea speranței prin intermediul Lui), mă roagă Emma, în ziua de Paște, să îi pun Eroina lui Carla's Dreams, ca să exerseze nu știu ce dans.

Știe cântecul de când mai mergem noi prin oraș și ascultăm radio și mă prostesc cu Florin pe cântecul ăsta. O poezie despre Iepurașul de Paște nu i-am învăța și noi!

Deci Emma îmi cere Eroina și eu mă gândesc că e un bun prilej să îi mai povestesc câte ceva despre droguri. I-am mai spus și altă dată diverse. Eu consider că prevenția poate începe de la orice vârstă, adaptată la limbajul copilului.
Și i-am povestit că Eroina e un joc de cuvinte, că există un drog numit heroină care te îmbolnăvește și te distruge și te transformă într-un scalv. 
Pentru ea, să nu ai libertate să faci ce vrei este cel mai grav lucru. Încă nu m-a lăsat inima să îi spun direct că toți suntem sclavi într-o anumită măsură. Dar poate copilăria e singura perioadă cu adevărat liberă din viața unui om, așa că, deocamdată, îi spun despre lucruri care te pot transforma (mai repede) într-un sclav (fără speranță).
Nu i-am spus decât că eroina e o substanță care se injectează sub piele ("sub pielea mea") și că în ciuda prezentării frumoase a celor care o oferă/vând ("m-ai mințit cu vorbe"), ea provoacă o dependență puternică, în fața căreia voința ei dispare.
Și apoi s-a întors la dans.

Mie mi se pare util să le amintim copiilor, din când în când, despre integritatea lor și despre pericolele care o amenință.

În dimineața aceleași zile, o întrebasem dacă mă lasă să îi verific labiile, pentru că mi se părea că e iritată. Am insistat: "Emma, răspunde-mi: pot să verific? E ok să te ating?
Te rog să îți amintești mereu că e corpul tău și nimeni nu are voie să te atingă fără voia ta! Și dacă cineva încearcă să te amenințe sau să te rușineze în legătură cu asta, să știi că nu e în regulă! Și că poți veni la mine sau la tati să ne spui!"

"Mda.." a zis ea, aparent plictisită.

Dar eu știu prea bine că a băgat la cap. Așa cum nu părea impresionată când eu denumeam organele genitale pre numele lor anatomic, până când mi-a zis senină: "Mami, m-am șters bine la vulvă, să știi!"

Ce vreau să zic, de fapt?


Putem să le umplem capul copiilor cu Iepurași și alte fantezii cât vrem dar dacă am putea face loc și pentru niște chestii practice și utile, ar fi rău pentru oamenii de marketing de pe orice piață! ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.