joi, 8 iunie 2017

Ce mai citim noi: Erus şi Valea Răbdării




Una dintre tradițiile familiei mele, de pe vremea când altul era numele meu, era să primim cărți de ziua noastră (și de 1 iunie și de fapt cam cu orice ocazie, pe lângă cadoul aferent, spre bucuria mea).

E una dintre cele mai dragi amintiri ale mele și am încercat și eu să duc tradiția mai departe în familia pe care am construit-o cu Florin, cititor pasionat și el.

Copiilor noștri le place când eu mai apar cu câte o carte nouă în care mai căutăm o informaţie sau în care mai citim despre un personaj nou și intrigant, deși chiar luna trecută Emma a încercat să mă insulte, strigându-mi: "Iar ai cumpărat cărți?! Cititoareo ce ești!"  

Da, iar cumpărasem cărți iar printre ele, ascunsă de ochii ei, stătea o carte cu care mă tot întâlneam în ultima vreme, așa că am decis să i-o dăruiesc de ziua ei, căci avea un titlu din care amândouă păream că aveam de învățat: "Erus și Valea Răbdării", de Alec Blenche, ilustraţii de Doina Zavadschi, editura Curtea Veche.





Cartea spune povestea lui Erus, un prinț care trăiește într-un tărâm minunat, în ţara numită Lumea Bună. Erus nu este chiar prinţul la care v-aţi aşepta, ba chiar notează autorul că Erus este ”chiar şi un pic înfumurat și răutăcios” și nu are prea mulți prieteni. Dar când lucrurile încep să se schimbe în rău în Lumea Bună iar regatul se află în pericol, Erus află că el este cel ales să plece într-o călătorie şi să încerce să îşi salveze regatul, căci doar el ar putea avea suficientă putere să treacă prin Valea Răbdării.




Doar că în Valea Răbdării, Erus cel lipsit de răbdare învață că nimic nu este așa cum credea el despre lumea înconjurătoare dar și despre el însuși.





Aș vrea să vă pot povesti mai multe amănunte însă aceasta chiar este o carte-bijuterie, scrisă de Alec Blenche cu dragoste pentru copii și lieratura dedicată lor și trebuie să vedeți cu ochii voștri și mai ales să simțiți cu inima toate îndemnurile, ideile, povețele care stau cuminți în spatele cuvintelor, așteptând să fie descoperite.

Povestea are 11 capitole şi conține și versuri pe care le puteți asculta cântate accesând link-urile menționate la sfârșitul cărții, care fac parte din site-ul calatoriileluierus.ro, acolo unde autorul povesteşte cum a luat naştere această carte deosebită.

Despre ilustrații, mai mult decât spune "Trofeul Micului Cititor" pentru cea mai frumoasă ilustrație acordat ilustratoarei Doina Zavadschi, nu pot spune decât că te ajută pe tine, ca părinte, să intri într-o stare ludică și să poți vedea cu ochi de copil tărâmul fantastic ţesut de vorbele iscusite ale autorului.


După prima pagină, am știut că vom termina de citit această carte foarte repede, pentru că pur și simplu este captivantă și ușor de urmărit în același timp, cu un limbaj pe înțelesul copiilor și totodată plin de încurajare, blândeţe şi empatie.

Chiar zilele trecute ne uitam din nou pe carte şi Iris, care are 4 ani, încă ştia numele celorlalte personaje, desi cartea am citit-o acum trei săptămâni. Iar Emma a declarat că "Erus și Valea Răbdării" va rămâne moștenire de familie iar ea o va dărui mai departe copiilor ei.

Eu nu pot decât să fiu de acord cu ea și să sper că, în curând, Ministerul Educației se va preocupa cu adevărat de soarta micilor români și că va scoate din programa de lectură școlară lecturile tragice, traumatizante, înlocuindu-le cu unele interesante, palpitante și optimiste, pline de empatie și sfaturi practice dar haioase și spuse "pe limba copiilor", așa cum reușește cu atâta naturalețe să facă Alec Blenche în "Erus și Valea Răbdării".

În încheiere, aș vrea să vă îndemn să cumpărați această minunată carte al cărei preț este invers proporțional cu valoarea ei, după părerea mea (prețul variază dar nu ajunge nicăieri nici măcar la 10 euro). Poate o faceți cadou unui copil, la final de an școlar, poate o cumpărați unui copil drag ca lectură de vacanță, poate o dăruiți unei educatoare, unui învățător, unui bunic. La urma urmei, nimănui nu-i strică o plimbare prin Valea Răbdării!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.