luni, 15 mai 2017

Cărţi pentru copii: Ghici cine vine în vizită?!



Cred că nu exagerez dacă spun că avem cartea asta de vreo patru ani, luată dintr-un Metro. Chiar şi după patru ani, a rămas una dintre cărțile noastre preferate.

"Ghici cine vine în vizită", scrisă de Sonja Bougaeva, traducere de Irina Ilie, apărută la editura Nemi, este povestea a două surori care trăiau fericite pe o insulă, cu tot cu pisică și cățel. Într-o zi, o scrisoare le anunță sosirea vărului lor, Hans, prilej de bucurie pentru cele două.



La început, surorile primesc cu drag ajutorul vărului lor la diverse treburi în gospodărie, dar lucrurile se complică atunci când Hans începe să ia decizii în locul lor și chiar să schimbe regulile casei lor. 




Vă las pe voi să decoperiți dacă cele două surori își iau inima în dinți și îi spun vărului lor că nu sunt de acord cu purtarea lui, și dacă fac asta, cum o fac, cum reacționează Hans și cum se termină scurta dar intriganta poveste.



Eu mă bucur când fetele ne roagă să le citim această carte, pentru că e un bun prilej să mai discutăm puțin despre cum ne descurcăm în situația în care cineva vrea să ne impună lucruri cu care nu suntem de acord, cum ne spunem părerea fără să rănim sentimentele celorlalți dar, în același timp, fără să fim noi nevoiți să facem lucruri care nu ne plac. Și, bineînțeles, cum respectăm regulile din casa în care mergem în vizită. Ce facem dacă nu ne plac și nu suntem de acord cu regulile respective?

Cum spuneam, este o carte mică dar plină de însemnătate, care pe mine mă ajută să le dau un exemplu despre cum trebuie să ne tratăm semenii cu respect, astfel încât toată lumea să se simtă bine..

Și pentru că deja am avut și noi episoadele noastre de bullying prin parcul cartierului (asta când nu am primit eu bullying de la mamele copiilor care îmi agasau fetele), mai discutăm uneori și despre cum decurge o prietenie în care nu te (mai) simți respectat. Cred că subiectul ăsta va fi inepuizabil. 😊

Sper să vă fie de folos recomandarea noastră!
Spor la citit!

P.S.: Până reuşesc eu să mai scriu despre alte cărţi iubite de noi, puteţi intra pe albumul meu public de Facebook, în care am scris despre câteva dintre cărţile pe care le avem noi.
https://www.facebook.com/andreea.vlad.33/media_set?set=a.10204152545677218.1333361142&type=3


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.