luni, 22 mai 2017

La drum cu maşina - cum (nu) ne plictisim

Sursa foto: Pinterest
La drum cu mașina noi am plecat prima oară cu copilul când Emma avea o lună.
Mai cu o zornăitoare, mai cu o carte din material textil, făceam drumuri lungi mai întâi cu Emma, apoi cu ambele fete în mașină, când erau mici. Întotdeauna am stat pe banchetă între scaunele lor, cât nu au putut interacționa una cu alta.
Pe vremea aia, cel mai mare succes îl aveau jucăriile cântătoare sau interactive, ca aceasta, pe care am cumpărat-o de la o altă mamă şi pe care am donat-o când au crescut ele.
Când avea Emma vreo 3 ani jumate, ne-a rugat să îi cumpărăm un laptop de jucărie pe care îl văzuse într-un supermarket. Era unul simplu-simplu dar cred că va termina și Iris de jucat pe el și laptopul ăla tot va rezista.
La început, Emma își punea cântecele pe el și le asculta în mașină. Nu voi uita niciodată ziua în care m-am urcat cu avânt în față, lângă Florin iar Iris a început să plângă și atunci Emma a zis:
"Lasă, mami, că o calmez eu!"
A început să vorbească cu ea, i-a pus cântecele de pe laptop iar Iris s-a calmat și a și adormit într-un final! Emma avea aproape 4 ani.😇

 
Laptopul de mare succes

Alte accesorii de călătorie de mare angajament și succes sunt tăblițele de scris și desenat, acelea simple și banale, ai zice. 
Noi avem două exemplare, unul dintre ele ceva mai interactiv și dorit de Iris când am vizitat Spania dar și Emma e foarte mulțumită de tăblița ei cumpărată acum doi ani din Carrefour (cu 90 de lei, desi văd alt preţ acum), pe care am exersat litere, forme geometrice, cifre, am făcut chiar și hărți spre comori imaginare.

 
Tăbliţa interactivă a lui Iris

Dacă ne plictisim de tăblițe și suntem la drum, avem întotdeauna la îndemână culori și coli și/sau cărți de colorat. La început, aveam culori cerate pe care le țineam într-o pungă dar când s-au mai mărit, le-am cumpărat odată de la Lidl două penare mari, pline cu carioci și culori, pe care le tot cărăm după noi de la o bunică la alta.

De asemenea, un alt must-have al călătoriilor noastre cu mașina sunt abțipildurile. De regulă, primăvara aduc la Lidl niște cărți cu abțipilduri cu cai, pirați, prințese. Noi ne facem stoc pentru vară, când plecăm la drum iar fetele trebuie să își facă norma de colaje cu cai, dragoni, pirați și alte orătănii. Şi să nu uit de carneţele de notiţe, pentru care fetele au o adevărată pasiune!

 
Abţipilduri şi carneţel

Când joaca încetează, Emma privește pe geam iar Iris își face de lucru cu figurinele, stimulente excelente de imaginaţie care își merită toți banii. Avem așa: Minnie, Mickey, TinkerBell, Belle, Rapunzel, Eugene, Cameleonul, familia Peppa Pig, personajele din Cartea Junglei și multe alte animale. De multe ori, se joacă şi împreună cu figurinele și uite așa pot trece lejer vreo două ore.

O mică parte din colecţia de figurine

Şi/Sau mă roagă pe mine să mă joc ceva cu ele. Ne jucăm I see something (Vad ceva): blue/yellow/green și luăm culorile la rând, în română sau în engleză, sau stabilim o culoare și numărăm cine vede mai multe mașini de culoarea respectivă.
Sau mă roagă să inventăm împreună rime şi/sau ghicitori, de aceea am fost bucuroasă când am găsit aceste două cărţi la Lidl (că tot vorbeam despre jucării neutre), pe lângă cartea cu labirinturi de la Usborne. Şi am mai găsit Marea carte a labirinturilor, de la Rao, care este, de fapt, tot o reeditare Usborne. Iar pentru Iris, care îşi doreşte să înveţe literele, am cumpărat o cărticiă de la Girasol, că tot era la promoţie pe un site. 😊Ce surpriză vor avea la drum!



Când ieșim din țară, îmi arunc repede un ochi pe net să găsesc ceva interesant și le mai povestesc despre orașele prin/pe lângă care trecem, dacă au chef.
De regulă, nu mergem mai mult de trei-patru ore fără să ne oprim, pentru că avem nevoie să ne întindem bine corpul.

Deci, să recapitulăm: jucării interactive sau foșnitoare pentru bebeluși, laptop de jucărie, tăbliță de desenat ineractivă și/sau tăbliță de desenat simplă, creioane și cărți de colorat, cărţi cu labirinturi, ghicitori, jocuri, coli, abțipilduri, figurine.







 
Am uitat: de vreo lună, Emma are telefon fără SIM cu care îi place să facă fotografii sau pe care desenează în Notes. Încă nu i-am instalat jocuri, mai ales că se joacă destul de mult împreună cu Iris în mașină. Dar vom vedea.

Soundtrack-ul excursiilor noastre este asigurat de o gamă largă de muzici, de la "Un motan cât un pisoi" la "We will rock you", de la povești Disney povestite de Stela Popescu, la poveștile de demult sau cele din soundcloud, powered by urbankid.ro.

Nouă ne place mult să călătorim așa că ne străduim ca fiecare călătorie să se lase cu cât mai puține frustrări.😀

Vă dorim spor la cumpărături vacanţe!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.